Arbeidsmarkt­communicatie in uitvoering

Zet het werkgeversmerk aan het werk. 'The proof of the pudding' is ten slotte 'in the eating'. Val op en werf nieuw personeel op slimme, creatieve manieren.

Sterk staaltje samenwerken

De ideale kandidaat bestaat, maar werkt zonder GPS in de rimboe en dat maakt jouw zoektocht lastig. Doordat het werkgeversmerk staat en de strategie is uitgewerkt, weten wij in welke richting jij de campagnemiddelen het beste lanceert. 
 
Geen ‘dit is jouw werkgeversmerk, hier heb je een strategie en succes ermee’. Het is jóúw employee branding. Wij bouwen daar samen aan. Tijdens de activatie zetten we met jou de campagnelijnen uit. Verschillende aspecten uit bepaalde employer branding en de employee value proposition lichten we uit. Waaronder met contentmarketing, social reach optimization en jobmarketing.

De positionering van jouw werkgeverswerk vertalen wij tijdens de activatie door naar tastbare middelen, zoals een vacaturetekst, landingspagina en adscampagne. Zo maken wij het ongrijpbare tastbaar.

DLG samenwerken

Cases waar we trots op zijn

Contentraketten, onze vertaling van contentmarketing

Contentraket
  • We maken allereerst een landingspagina op de werken-bij website rondom een campagnelijn.
  • Stel dat op de zoekwoorden die in die campagne verwerkt zitten, een zoekvolume zit van 100 mensen per maand en jullie bereiken hiervan 10%.
  • Dan ontvang je op jouw landingspagina 10 bezoekers vanuit de zoekmachines.
  • Vervolgens creëren we om die landingspagina heen verschillende contentuitingen om zo het bereik te vergroten:
  • Wij schrijven 2 blogs die naar de landingspagina linken met ieder hun eigen zoekwoord en hetzelfde bezoekersaantal van 10.
  • Dan ontvang je al 10x bezoekers landingspagina + 10x bezoeker blog 1 en 10x bezoeker blog 2 = 30 bezoekers.
  • Vervolgens ontwikkelen we een mailing die je verstuurt naar oud-werknemers, mensen die eerder gesolliciteerd hebben en inschrijvers op de nieuwsbrief met bijvoorbeeld 700 ontvangers.
  • Daar voegen we vervolgens ook nog contentsnacks aan toe die je inzet op je Social Media kanalen om nogmaals meer bereik naar je landingspagina te genereren.
  • Tenslotte ondersteunen we de contentraket met online marketing (zie verderop) waarmee het bereik nogmaals vergroot wordt. 

Je werknemers als ambassadeurs

Medewerkers zijn influencers. Waarom? Omdat hun uitspraken over jouw werkgeversmerk invloed hebben op de mening van anderen. Benut dat. Laat medewerkers als ambassadeurs optreden met Social Reach Optimization (SRO). Door gebruik te maken van de socialmediakanalen van medewerkers, heb je ineens tientallen extra accounts voor exposure.  

Het gevolg? Echte mensen vertellen aan potentiële medewerkers over jouw organisatie of die fantastische openstaande vacatures. Het is de meest invloedrijke tool die je bezit, waar je met slimme applicaties ook nog eens eenvoudig toegang tot hebt.  

Apostle werknemers

Onboarding: verwachtingen van nieuwe collega's waarmaken

Als nieuwe medewerkers aan boord stappen bij de Beste Werkgever 2023, moet je de verwachtingen ook waarmaken. Samen kijken we naar het huidige onboardingsprogramma en trekken we de positionering en werkgeversbelofte door naar de interne kanalen. Zo komt de boodschap met de realiteit over.  

Werf personeel met jobmarketing en online marketing

Breng je merk en strategie tot leven. Op korte en lange termijn. En online is dan één van je belangrijkste kanalen. Jouw werkgeversverhaal is de basis voor de ontwikkelde campagnelijnen die we ondersteunen met superslimme online marketing. Naast de standaard promotie van jouw vacature, hebben wij in samenwerking met partners toegang tot nog meer kanalen. Daarbij gaan we uit van het profiel van de kandidaat en matchen dit met andere kanalen waar jouw potentiële werknemer zich bevindt. Dat kan bijvoorbeeld ook de website van een festival zijn, of een andere online hotspot waar precies jouw doelgroep komt. 

Alex Abrahams

Werf nieuw personeel met ABDLG

Bel met Alex 06 45 44 01 02 Of mail je liever Stuur een e-mail