
Zet het werkgeversmerk aan het werk. 'The proof of the pudding' is ten slotte 'in the eating'. Val op en werf nieuw personeel op slimme, creatieve manieren.
De ideale kandidaat bestaat, maar werkt zonder GPS in de rimboe en dat maakt jouw zoektocht lastig. Doordat het werkgeversmerk staat en de strategie is uitgewerkt, weten wij in welke richting jij de campagnemiddelen het beste lanceert.
Geen ‘dit is jouw werkgeversmerk, hier heb je een strategie en succes ermee’. Het is jóúw employee branding. Wij bouwen daar samen aan. Tijdens de activatie zetten we met jou de campagnelijnen uit. Verschillende aspecten uit bepaalde employer branding en de employee value proposition lichten we uit. Waaronder met contentmarketing, social reach optimization en jobmarketing.
De positionering van jouw werkgeverswerk vertalen wij tijdens de activatie door naar tastbare middelen, zoals een vacaturetekst, landingspagina en adscampagne. Zo maken wij het ongrijpbare tastbaar.
Medewerkers zijn influencers. Waarom? Omdat hun uitspraken over jouw werkgeversmerk invloed hebben op de mening van anderen. Benut dat. Laat medewerkers als ambassadeurs optreden met Social Reach Optimization (SRO). Door gebruik te maken van de socialmediakanalen van medewerkers, heb je ineens tientallen extra accounts voor exposure.
Het gevolg? Echte mensen vertellen aan potentiële medewerkers over jouw organisatie of die fantastische openstaande vacatures. Het is de meest invloedrijke tool die je bezit, waar je met slimme applicaties ook nog eens eenvoudig toegang tot hebt.
Als nieuwe medewerkers aan boord stappen bij de Beste Werkgever 2023, moet je de verwachtingen ook waarmaken. Samen kijken we naar het huidige onboardingsprogramma en trekken we de positionering en werkgeversbelofte door naar de interne kanalen. Zo komt de boodschap met de realiteit over.
Breng je merk en strategie tot leven. Op korte en lange termijn. En online is dan één van je belangrijkste kanalen. Jouw werkgeversverhaal is de basis voor de ontwikkelde campagnelijnen die we ondersteunen met superslimme online marketing. Naast de standaard promotie van jouw vacature, hebben wij in samenwerking met partners toegang tot nog meer kanalen. Daarbij gaan we uit van het profiel van de kandidaat en matchen dit met andere kanalen waar jouw potentiële werknemer zich bevindt. Dat kan bijvoorbeeld ook de website van een festival zijn, of een andere online hotspot waar precies jouw doelgroep komt.