Stichting Varietas

Activeer jouw werkgeversmerk met Apostle

Een organisatie met 30 basisscholen in Twente en Salland. Net als vele andere onderwijsorganisaties, kampt Varietas ook met een personeelstekort. Sinds maart 2022 richt Varietas zich op employer branding met behulp van ons platform. 45 leerkrachten zijn de online merkambassadeurs van Varietas en plaatsen regelmatig berichten over hun werkgever. Met meer dan 400 geplaatste berichten, zijn meer dan 300.000 mensen bereikt en hebben hierdoor meer dan 70 kandidaten gereageerd op openstaande vacatures.

Voordelen

  • 43% lagere kosten bij aangenomen sollicitant.
  • 69% sneller sollicitanten wanneer de organisatie het merk actief profileert.
  • 84% van de mensen die een baan heeft, overweegt om ergens anders te gaan werken wanneer het andere bedrijf een beter imago heeft.
  • 50% meer geschikte sollicitanten bij een goede employer branding.

Waarom je jouw medewerkers moet betrekken bij jouw employer branding strategie

Het vinden van een sollicitant die precies past binnen jouw organisatie is momenteel erg lastig door de krapte op de arbeidsmarkt. Überhaupt een sollicitant vinden is momenteel een hele klus, uit onderzoek blijkt dat maar 11% van de werkzoekenden actief op zoek is naar een nieuwe baan. 47% van de werkzoekenden, zijn latent werkzoekenden. Deze mensen staan open voor een nieuwe baan, maar zijn niet actief op zoek. Dan heb je nog de laatste groep, 42% van de werkzoekenden is momenteel helemaal niet op zoek is naar een nieuwe baan. Doordat de groep van actief werkzoekenden zo klein in omvang is, is het juist nu enorm belangrijk om te focussen op het bereiken van deze latent werkzoekenden. Met behulp van employer branding kun je laten zien waarom jouw organisatie uniek is, zich onderscheidt van de concurrenten en hierdoor bereik je de latent werkzoekenden.

Employer branding is een proces waar je continu mee bezig bent. Een keer een foto plaatsen op social media over de organisatie, zal er niet voor zorgen dat de juiste mensen bereikt worden. Hoe actiever je jouw merk managed, hoe succesvoller de employer branding, hoe sneller je de juiste mensen bereikt. 

Delen via LinkedIn